جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۴
کد خبر: ۸۱۹۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

«بهشت در خیال من» در گالری ابن‌سینا برگزار می‌شود

نمایشگاه آثار فتومونتاژ با عنوان «بهشت در خیال من» از ۱۹ تا ۲۵ تیرماه در گالری شماره یک فرهنگسرای ابن سینا برپا می شود.
«بهشت در خیال من» در گالری ابن سینا برگزار می شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه «بهشت در خیال من» با همکاری دانشگاه الزهرا و انجمن علمی پژوهشی هنرهای تجسمی ایران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۴۰ اثر با تکنیک فتو مونتاژ در ابعاد گوناگون، به نمایش در می‌آید.
 
هنرخلاقه «فتومونتاژ» با در كنار هم قرار دادن چند تصویر به صورت دستی و یا با استفاده از نرم‌افزارهای كامپیوتری قادر است تا بسیاری از آرزوهای دست نیافتنی بشر را جامه عمل بپوشاند. یک طراح با ذوق با انتخاب تصویر مناسب از شما و قرار دادن آن در كنار اهرام ثلاثه مصر و یا آتشفشانی روی كره ماه می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را برای شما فراهم آورد. گرچه این تجربه هویت حقیقی ندارد ولی می‌تواند لبخند رضایت را برای مدتی هر چند كوتاه بر لبان شما ظاهر كند.
 
در اواسط دوران ویكتوریا در سال ۱۸۵۷ میلادی، كنجكاوی یک عكاس با نام «اسكار دجی لاندر» در كار با دستگاه چاپ عكس، اولین و معروف‌ترین اثر فتومونتاژ را پدید آورد. وی با قرار دادن همزمان دو نگاتیو در دستگاه و نوردهی به آن‌ها بر روی یک كاغذ عكس، به تصویری تركیبی دست یافت كه به عنوان اولین تجربه در زمینه هنر فتومونتاژ معرفی شد. او این اثر را «دو راه برای زندگی» نامگذاری كرد. این روش در آن زمان به نام چاپ تركیبی شهرت یافت. یک سال بعد، عكاس دیگری به نام «هنری پیچ رابینسون» این تجربه را تكرار كرد و اثری را با عنوان «محو شدن تدریجی» روی كاغذ عكاسی ثبت كرد. این شیوه به دلیل ظهور نهایی روی كاغذ عكاسی، تمام ویژگی‌های یک عكس را داشت.
 
معرفی این تكنیک جدید هنری در شاخه هنرهای تجسمی دریچه تازه‌ای را به روی عكاسان خلاق و نقاشانی كه به عكاسی علاقه‌مندند گشود.
 
شهروندان برای بازدید از این نمایشگاه که تا تاریخ ۲۵ تیرماه ادامه خواهد داشت، می‌توانند به فرهنگسرای ابن‌سینا واقع در شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8-88366366 تماس بگیرند.
نظر شما